Összes oldalmegjelenítés

2013. március 22., péntek

Szalmabála építő tanfolyam

Közel egy hónapja volt Győrben egy szalmabála építő tanfolyam amin én is részt vettem. Mint általában az építészet egyéb területei a szalmabála ház építés is érdekel. Azt hiszem így a gazdasági válság közepette különösen fontos az alternatív megoldások tanulmányozása. Főleg ha ez olcsó és energetikai szempontból hatékony. Maga az előadás szerintem nagyon színvonalas volt, meglepett, hogy milyen távolról is jöttek az emberek. Az előadás egy bemutatkozással kezdődött, ezután szó volt a történelmi kezdetekről ami a 19. század végi Amerikában indult a gőz bálázógép megjelenésével és az utóbbi évtizedek környezet tudatos szemlélete újból előtérbe helyezte.
Az előadók között olyan is volt aki a saját háza építését mesélte el, fotókkal illusztrálva. Szóba kerültek az engedélyeztetési kérdések a szervezők ebben is segítőkészek. És amit én szintén nagyon fontosnak tartok arról is volt szó, hogyan lehet a mai magyar jogi és adózási környezetben kalákában építeni. Ha ti is kíváncsiak vagytok erre figyeljétek a facebookon mikor lesz a közeletekben szalmabála ház építő tanfolyam




Nagyon pozitívan érintett, hogy a végén megkérdezték a  résztvevők véleményét, ezt minden tanfolyam vezetőnek ajánlom, mivel olyan építő jellegű kritikákat fogalmaznak meg az emberek többnyire ami jó irányba mozdíthatja el a továbbiakban az előadást (voltam olyan tanfolyamon ahol nehezményezték, hogy véleményt mondtam...). Ha valaki szeretné a gyakorlatban is hasznosítani az itt szerzett tudást mindenképp ajánlott olyan kurzuson is részt vennie ahol ezeket a dolgokat a gyakorlatban mutatják be. Én már ott is adtam egy tanácsot a vályog vakolattal kapcsolatban, amit a következő bejegyzésemben kifejtek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése